Tenía muchas ganas de probarlo, pero venía avisado de un artículo que leí en Forbes.com
Personalmente no me merece la pena malgastar más tiempo en este juego (he estado tres días dándole) y es que no tiene más chicha.
Colecciona recursos, gástalos, crece poco a poco con tu Vault y repite otra vez. Me recordó bastante al SimCity que han sacado para móviles pero con menos sustancia siquiera. Como curiosidad está bien; poco más.
Estética preciosa eso sí, gameplay curioso al principio, pero repetitivo e insulso, también.
Get the game. Play it for a day. Build buildings. Collect resources. Fight off bandits. Put out fires. Kill Radroaches. Have babies. Send dwellers to the wasteland. Open lunchboxes.
Once you’ve done all that, which can definitely be accomplished on day one, delete the game. Don’t buy more lunchboxes. Don’t play the next day. Just delete the game.
Why? Isn’t that rather harsh?
Yes, but my warning is this: there simply isn’t anything else to it. After you’ve done everything on that list, the cycle just repeats itself. In my original review, I said that Fallout Shelter, for all its pretty aesthetics and association with one of gaming’s best franchises, is a game that perfectly encapsulates the shallowness of mobile. There’s just no substance here, none at all. It’s just a few steps above Cookie Clicker, tapping the screen to make numbers go up.
A Warning To New 'Fallout Shelter' Players On Android
Ahora vendrá alguien a defender, que si puedes tener hasta a 200 monigotes y demás trivialidades. Me quedo con el 2048, 1010! o Ball King antes que con este, que aunque sean juegos casual no te piden invertir horas para seguir haciendo lo mismo.
Viniendo de alguien que le echó relativamente bastante tiempo al Tap Titans xd