Battle Brothers #HG

Sinso

Cada post que veo aquí me dan ganas de crear partida

Hacia tiempo que no tenía hype por una exp, ni la del ToME me ha llamado la atención.

1 respuesta
B

#331 yo eche ayer tres partidas en modo veterano iron mode y acabé muriendo en las tres con malas rachas de quedar uno o dos enemigos y mis brothers empezar a fallar todo y morir :(

Encima noto que los brothers iniciales no son tan fuertes como antes o es una impresión que me da.

B

Que putamente difícil es el modo veterano. Incluso creo que la máquina hace trampas con los porcentajes.

En esta última partida estoy sobreviviendo, ya voy por el día 30. Parece que voy ya encaminado, pero vaya porquería de reclutas salen. Compro un arquero y me sale con 3 estrellas en defensa cuerpo a cuerpo y nada de arco ni defensa distancia. Contrato a un boxeador y me sale con dos estrellas en arco xD.

2 respuestas
Ridote

#322 Vas a abrir otro hilo de battle brothers para jugarlo con los updates y eso?

1 respuesta
Hipnos

#334 Es que ya me dejé 30 pavos en el bb y me jodería dejarme otros 30 en la expa. Igual le alquilo el dlc al amigo jack hasta que se ponga de oferta.

1 1 respuesta
Ridote

#335 No había ni leído que era un dlc, my bad. Pero fue buen hilo. Seguro que el señor sparrow tiene algo.

xPipOx

#333

2 respuestas
B

#337 jajajajaja lamentable. Está claro que hace trampas el puto juego.

1 respuesta
B

Joder,lo puse yo hace tiempo y se me tiro mierda infinita.

Uriel246

Yo no he jugado aun en veterano, pero es cierto que a veces veo cosas raras.

Quiero decir, hay veces que en el combate tengo una racha de mierda, con muchos fallos y tal. Pero luego en ese mismo combate meto el flechazo de la vida o mi recluta logra zafarse de 2 enemigos y huir... como que siento que al final el combate se equilibra.

Tambien hay combates que empiezan como el ojal y luego ni tan mal o viceversa...

Cryoned

#337 #338

Los devs dijeron que la IA no hace trampas, pero que los enemigos son de mayor nivel y levelean más rápido con lo que tienen más hit chance.

Básicamente convierte el juego en un cerebro humano vs músculo en la IA, más enemigos de más nivel

xPipOx

#337 Trampas no se, lo malo que cuando te salen tiradas asi te acuerdas mucho porque por lo general en el juego vas muy al limite y cualquier combo de tiradas malas te manda al pozo o te deja la compañia muy jodida, sobre todo al principio que la diferencia entre vivir o morir se debate en dar un golpe antes o despues.

No se que probabilidad tendra pero si 5 caras seguidas siendo un 50% es 1 entre 32 eso que hay porcentajes de 65 y 72 ... xD sera bastante mayor. No se si he hecho bien los calculos pero al menos las 5 ultimas la probabilidad es de menos de 1% creo de perder las 5 tiradas seguidas.

2 respuestas
Sinso

#342 Si no me equivoco la probabilidad es de un 0,6% de posibilidades.

El problema que veo yo en este asunto es que estáis asumiendo que esto es un porcentaje tan pequeño que es una situación imposible de ver cuando cada 200 series de ataques con ese porcentaje debería verse una serie de 5 fallos.

Digamos que jugamos 20 jugadores en mv y que la media por combate son 5 rondas, cada dos o tres combates uno de nosotros debería encontrarse con una serie de fallos como esa si manejaramos esos porcentajes de acierto (aproximadamente)

Un 0,6% no es que sea un 0,0000001%

Pd: ya se que es algo que puede darse 10 veces en las cien primeras series y luego no darse en las mil siguientes.

1 respuesta
Cryoned
#342xPipOx:

No se que probabilidad tendra pero si 5 caras seguidas siendo un 50%

1 respuesta
xPipOx

#343 Si si, si al final ademas te quedas mas cuando te pasan eventos negativos de ese tipo que eventos positivos. Solo que en este juego al estar muchas veces al limite encima lo agrava mas ya que una serie asi en otro juego que tenga muchas mas tiradas en total o que no sea tan grave hacer una tirada puede pasar, pero en este como te pille algo asi y encima estes al principio es muerte y destruccion.

#344 Ya ya si yo no creo que el juego haga trampas, solo que muchas veces penaliza demasiado la mala suerte por eso porque no das 30 golpes das 3 entonces las malas rachas pasan mucha mas factura, es como los criticos headshot desde mordor con un 5%, pues si la probabilidad es muy pequeña pero cuando te da la penalizacion es muy grande.

dranreb

#333 Pues si juegas en expert que en las misiones de una calavera al principio del juego te salen perfectamente 10 brigand raider...

4 1 respuesta
B

#346 pues no te la pasas nunca, es imposible.

1 respuesta
dranreb

#347 Poder, se puede. 60 y pico días es mi récord, lo dije en #292 . Se alinearon todos los planetas XD

1 respuesta
B

#348 y como matas a 10 raiders al empezar? XDD

1 respuesta
dranreb

#349 Con suerte. Recuerdo, no sé si fue en esa partida exactamente, un flechazo mató a un raider y del chequeo de moral del resto, 3 huyeron XD
Luego también hay que saber cuando tirar de dagas en estos casos para pillar buenas armaduras.

1 respuesta
B

#350 pero si las dagas empiezan a fallar como escopeta de caña xD.

dranreb

Bicho nuevo

The upcoming ‘Beasts & Exploration’ DLC will add a variety of new beasts to the world of Battle Brothers, and we want to provide a good mix of opponents that are straight-forward to fight, and opponents that offer a more complex challenge which can’t be solved with heavy armor alone. This week we’ll take a look at the second and last spellcaster of the expansion coming soon to haunt your dreams: The Alp. Let’s go!

THE ALP
In German folklore, the Alp is a malicious creature responsible for nightmares. In fact, to this day the German word for nightmare is ‘Alptraum’. It shouldn’t be a surprise then that the themes for the Alp in Battle Brothers are sleep and nightmares.

The Alp is a pale and haggard creature. It encroaches on settlements in the cover of night, invading the sleep of its helpless inhabitants with ghastful visions, and feeding on the fear and anguish of its victims like a parasite. Scholars speculate that Alps didn’t always look and behave like they do now; most Alps have eye sockets, but no eyes, and mouths with teeth, but only a rudimentary digestive system. Their pale skin peels like old parchment, their bones are frail, and their insides are dark and show signs of decay. Perhaps the Alp is the victim of an ancient curse, or perhaps it simply evolved from a different creature to the nocturnal predator it is now. Whatever it is, don’t fall asleep!

The Alp has two synergizing skills. The first one is called ‘Sleep’ and is an area of effect spell that can have multiple targets at once fall into an unnatural sleep. The spell can be resisted with a successful resolve check by those determined enough to stay awake, but anyone failing it will gain the ‘Sleeping’ status effect. Sleeping characters can not act, and they can’t evade or block attacks. There’s a chance that characters will awaken on their own each turn, based on their resolve and on for how long they’ve been asleep already. In addition, taking damage will wake a character immediately. Most importantly, however, any characters next to them can use the new ‘Wake Ally’ skill to reliably wake them – making cooperation and smart positioning essential when trying to beat an Alp.

The second skill of the Alp is called ‘Nightmare’ and can only be cast on a single target which is currently affected by the ‘Sleeping’ status effect. A character trapped in one of these unnatural nightmares can not act and, as dreadful visions slowly eat away at their sanity, will continually lose hitpoints each turn, the amount of which depends on their resolve. Unlike with the ‘Sleeping’ status effect, a character will never awaken on their own, and not even taking damage will break the nightmare’s hold. The only way to make it stop and save a character from eventually dying in their sleep is a nearby ally using the ‘Wake Ally’ skill. Because only sleeping characters can be affected, you can see at a glance who is threatened by the Alp, and there is a clear counterplay in denying the Alp the opportunity of using its most powerful skill.

Alps feed on the fear and terror of the victims they haunt, and grow stronger by it, but the only way they can actually hurt someone is in their sleep. The more characters sleeping and suffering from nightmares on the battlefield, the otherwise physical body of the Alp shifts into the realm of dreams, where he is untouchable. Alps have relatively fragile bodies, and no means to fight in melee at all, but existing partly in the dreams of their victims, they can become very hard to kill. Mastering your own fears and not letting your brothers succumb to sleep, then, becomes essential in order to take away an Alp’s source of power, lest you want to fight a nightmare come manifest.

Fuente

Cryoned

como sigan asi va a tener más contenido la expansión que el juego base.

4
Uriel246

Battle Brothers 2

B

A mí me jode mucho los hechizos esos en área. El juego de por si te impide el movimiento, básicamente es imposible esquivar los hechizos. El que tienen los priest esqueletos de quitarte vida con la ponzoña es bastante estresante.

dranreb


As you’ve learned in our dev blog about crafting, you’ll soon be able to create potions. How do these fit into the game and the gameworld, and how do they work? And what about the ability to paint shields and helmets while we’re at it? All this and more in this week’s edition of our devblog for the upcoming ‘Beasts & Exploration’ DLC. Let’s go!

CONSUMABLES
There’s two types of consumables you’ll be able to use.

The first one you’re already familiar with – take, for example, Antidote or Goblin Poison into combat, use them in combat, benefit from them in combat. Apart from adding lots of new consumables, there’s one thing we’re changing about these in general: They no longer go into the accessory slot, but instead can be used from any of the bag slots. This way, it’s a lot more convenient to carry and use things like bandages without having to switch things around in the inventory, and using accessories like wardogs no longer prevents you from also using bandages at the same time.

The second and new type of consumables are those used exclusively on the worldmap. They can’t be equipped by your characters, but while on the worldmap, you can drag them onto the currently selected character to use them on this particular character. These include armor attachments, potions and paint items. You can identify these types of consumables by the ‘+’ on their inventory icon, and there’s also a new filter category so that they don’t get lost betweenst your other possessions. Let’s take a more detailed look on potions and paint items, then.

POTIONS AND DRUGS
Battle Brothers has always been low fantasy, and we’ve deliberately established this asymmetry of a mercenary company composed of ordinary men, led by the player, who sometimes have to fight even supernatural enemies with their earthly means. That’s a pillar of the game’s setting, and it’s not going to change. That said, we still believe that in a quasi-medieval world there’s a place for alchemy and potions while keeping things grounded for the player.

Take the ‘Potion of Knowledge’. It’s a fancy name and what it promises borders on the mystical. Take a look at the accompanying status effect, and you’ll see that things aren’t always what they seem. It’s a matter of perspective, and it’s how we’re handling potions in Battle Brothers. They’re essentially drugs.

So, with that established, here’s the deal: You’ll be able to craft both potions for use in combat, as well as potions for use on the worldmap. Potions for use in combat give benefits such as a temporary bonus to a specific attribute, let the user ignore freshly suffered injuries or see at night. Potions for use on the worldmap include faster experience gain, as you’ve seen, wound treatment, and one particular effect that many people have been asking for for a long time. Of course, the more powerful the potion, the more rare the ingredients. And because all of those are essentially drugs, there’s always the chance of overindulgence and addiction.

PAINT ITEMS
Another type of consumable which can’t be crafted, but can be bought and looted, are items with which to paint your shields and helmets in the colors of your company. Helpful also, perhaps, to establish specific color schemes for specific roles in your company.

Fuente

1
B

Deseando que llegue.

2
Maverik2

Ya hay fecha y precio, y son 2 buenas noticias, sale pronto y a precio razonable:

We’re happy to announce that the ‘Beasts & Exploration’ DLC for Battle Brothers will be released on November 29th, 2018, for the price of $9.99 or your local equivalent. You can already find and wishlist it on Steam right here.

5 1 respuesta
Hipnos

Me parece un precio muy adecuado.

markath

Si todo los dlc's tuvieran esa relación precio-calidad nadie se quejaría de su existencia.

1